J*vla förkylning...

Jag vill bli frisk nu.Jag hade ju en dunderförkylning i mitten av förra månaden som jag lagom hann bli av med innan jag grog på mig en ny.Så himla trist o vara sjuk i värmen,Ligger o hostar hela nätterna så kan knappt inte sova.
Var på jouren i lördags men det var bara virus sa dom så det får läka ut sig självt.
Aja nog om det.

Jag vet inte varför jag har en blogg för riktigt,Skriver ju väldigt dåligt i den.Kan ju skylla på det vackra vädret o att jag varit sjuk.Men faktum är att jag skriver lika dåligt närdet är regn och jag är frisk.:P
När vi inte är ute och går,Är hos vänner eller familj eller är och badar så är vi mest hemma,Speciellt nu då när jag varit sjuk:p haha

Om en stund ska jag ner till polisstationen och hämta mitt leg som jag faktiskt skaffat nu.Det andra gick ju bara ut i November liksom:P Det konstiga är att ingen myndighet har sagt ågot om det. tex banken eller skattemyndigheten borde ju lagt märket till det.Spec banken som fanktiskt gjort "legget", Men inte då. utan det är en sommarvikarie på bolaget som ska sätta åt mig.En som dessutom gick min paralellklass på mellanstadiet och BORDE veta min ålder.
Ska iaf bli skönt o få ett nytt leg så jag kan hämta ut mitt paket från ellos som ligger o väntar på mig på maxi.Dessutom är det ju valår och då behövs ju ett giltigt legitimation eftersom jag gärna vill rösta.Är ju första gångsväljare eftersom jag inte hann fylla 18 sist det var valår.(jag var ca 2 mån sen med att fylla)
Efter det ska vi åka och köpa en ny vagn till Lo.Vill ha en lätt o smidig sulky som man kan ha när man går på stan eller är vid större folksamlingar.Sen bär det av till Maxi för att hämta det där paketet från Ellos och sen ska jag hjälpa mamma tvätta bilen också.
Efter det så får vi se om pappa ev dyker upp.Han skulle till läkaren för han har haft jätteont i armenaxeln ett tag.Han kan typ inte sova om nätterna.
Hoppas inte det är något allvarligt.Han har nog med skit ändå.

Igår var jag och Lo i varamon tsm med min mamma och mormor.Det var riktigt kul.
Lo älskar verkligen att bada,även om han frös lite för det böåste ju så mycket.
När vi kom hem lagade jag mat och sen tog vi en kvällspromenad hela familjen till Johans föräldrar.
Kom hem runt 22 och då sov ju Lo i vagnen såklart.Så Johan o jag spelade lite nintendo wii sen så la jag mig i sovrummet för att kolla på Lost. I reklampausen skulle jag ut i köket o dricka vatten då så höll Johan på att duka upp en bricka med mackor,varmt te oxh juice åt oss.Så himla gulligt♥


Nu ska jag fixa mig lite grann,
Funderar på om man skulle färga det där jävla håret någon dag.
Färgen har stått och blängt på mig i över en vecka nu.Men jag har ingen lust att färga håret i värmen!!


Nu sk jag titta vad Lo gör.Han har börjat klättra typ överallt så man har inte tid att sitta vid datorn så mycket.Fullt upp att hålla reda på klätterapan.
Johan skulle gå ut och sätta sig o dricka kaffe o läsa tidningen.
Han är så rolig Johan.
Precis innan han gick ut sa han

-Vet du vad det bästa du har gjort är?
-Fött den där lilla terrosisten?,svarade jag och pekade på Lo
-Jo,svarade Johan men menar inte det.
-Nehe,vad menar du då?frågade jag
-Jo det bästa du har gjorde måste ju varit att säga upp kontakten med grannen.För nu kan man ju gå ut och dricka kaffe i lugn och ro utan att ha henne tjatandes om alla hennes problem.



Dock så är det ju synd om de andra grannarna som tydligen får dras med henne nu.Men de kan ju säga ifrån de också.
Vi ska ju flytta härifrån och det är så sköööönt=)

Fast jag tycker nog att det bästa jag gjort var att föda ut lilla Lo.
Eller det bästa VI gjort var att skapa lilla Lo.
Då är alla examen,utbildningar,arbetserfarenheter,pengar,Ja ALLT annat är  helt meningslöst
.För det finns inget större eller mäktigare än att få ett barn!!=)

Kommentarer
Postat av: Malin

sv: jovist kanske det går att få ett intyg men som jag fattat så verkar det svårt för läkare är inte så stort fan av intyg har jag märkt men jag får väl försöka få tag i nån som vill skriva ett men frågan är bara hur? :S



Hmm vi får inget bostadsbidrag nu och har för hög inkomst för att få det sen oxå men det kanske går att få om man har intyg.. Men det är svårt att försöka tjata sig till läkarbesök och intyg när man inte mår bra varken fysiskt lr psykiskt..

det är en pers att bara ta sig upp på morgonen..

2010-07-10 @ 15:13:18
URL: http://malinochwilma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0