Lite smått irriterad!

Idag är jag irriterad,På Johan,eller hans chef vet inte riktigt vilken av dem.
Han jobbar ju alltså i Linköping just nu 3,5 om dagen så de blir ju inte så mycket.Hur som helst så börjar han kl 6 på morgonen och ska ju därför sluta kl 09:30 så han hinner med bussen som går kl 10 hem.
Men han fick tydligen jobba över.
Ringde till honom nyss och då skulle han ta 12 bussen hem så han inte är hemma förns klockan ett!!Det är ju inte så sent egentligen.men slutar man halv tio så är det ju det!

Jag tycker det är så dålig stil av chefen att ha kvar dem längre utan betalning.Visst så kanske han kunde tagit en tidigare buss hem(lite kanske beror på lathet att han inte orkar gå ner till stan)Men han jobbar ju iaf över minst en halvtimma varje dag.Det som gör mig ännu mer irriterad på det där jäkla företaget är att han jobbar utan anställningsbevis.Han har alltså jobbat där i en och en halv vecka utan papper på det.Så det är ju inte ens säkert att han får någon lön.Han var på arbetsinterjuv igår om ett heltidsjobb här i Motala som han förmodligen skulle fått om han kunde börja direkt.Det va ju ett 7-16 timmars jobb.Men Johan kan ju inte börja så tidigt eftersom han har jobbet i linköping mellan 6-09:30 i typ en månad till.
Hade det varit jag så hade ju jag ringt den chefen och bett honom dra någonstans.Jag skulle ALDRIG jobba utan anställningsavtal samt jobba över utan betalning.Så jag hoppas verkligen den där chefen kommer på bättre tankar ang betalningen eftersom Johan fick offra ett heltidsjobb för det dät skitföretaget!
Och får han inte det så ska jag faan ringa o anmäla dom till någon.Vet bara inte vart ännu:P


Annars är det okej.Helgen va ganska lugn.Min fredag skrev jag ju om.I lördags var vi hos pappa och käkade.Och i söndags var Lo och jag uppe hos Mathias och Wilma.
Mamma var där ochså och lekte med Wilma.Så jag passade på att färga Mathias hår.
Och så fikade vi och så då.Var typ spänd hela helgen inför Johans jobbinterjuv.Allt lät så positivt så vi var nästan säkra på att han hade fått det.Och det hade han ju säkert också om han inte haft det i Linköping som sagt.
Men men.Får väl vänta tills hans anställninh går ut om en månad o så får väl jag börja jobba istället.

Just nu ligger Lo på sitt täcke på golvet och trycker på sin telefon.Ring-Ring låter det hela tiden.LITE jobbigt kanske.Men men nu ska jag gå och äta.



Ligger och ringer med sin telefon!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Malin, jag tycker du ska lugna ner dig lite vettu. Ska du ringa polisen? =)

2010-02-02 @ 14:38:14
URL: http://sandramarina.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0