Svårsövd...

Det blev ingen städning i torsdags. Fixade det igår istället. Först var vi på studiebesök på IF Metall. Det var faktiskt ganska intressant. Efter det drog jag hem o satte igång. Varenda millimeter av lägenheten var nystädad...
Tills Lo kom hem:P Nu ligger det grjejer överallt igen. Han ska precis sova middag så hinner nog röja upp det då.
Han vaknade kl 5 i morse o var ledsen som vanligt:(
Så han fick ligga i min säng. Fast det tog ett tag innan han somnade igen. Vet inte vad som hänt. Han har blivit assvår att söva. Innan har han ju somnat själv men sen typ 2 veckor tillbaka så gallskriker han när han ska sova så man får typ vagga honom till söms o han somnar typ kl 23 på kvällen.
O sen vaknar han mitt i natten o vägrar somna om. Det har hänt innan oxå att han vaknat, men då har det räckt med att ge välling och sen har han somnat om.

Aja. Får hoppas detta löser sig innan jag börjar plugga för då kommer jag säkert behöva mer sömn än nu.
Nu har jag iaf börjat med Ferbers sömnmetod. Efter ca 40 min igår somnade han. Men gud vad jobbigt det var att se honom gråta och ingen göra. Ska ge det 2-3 försök till för då ska resultat märkas. Annars får jag helt enkelt fortsätta att vagga honom, För jag orkar inte se honom så där uppriven.
Jag får världens sämsta samvete.
Det är jobbigt det där, Jag försöker hitta rutiner men sen när han sover hos barnvekt eller hos sin pappa så blir det helt annat. När han sover hos Johan så ska han ju inte till dagis så då sover han längre på morgonen och så äter han inte lunch på samma sätt som på dagis. På dagis har han ju sina rutiner o dom kanske inte följe helt hemma.
Han har ju varit sjuk ett tag också.
Kanske därför han är så gnällig när han ska sova. Eller också kanske han är i en utvecklingsfas?
Aja. Han har ju sovit kanonbrasen dag 1 han kom till världen. Så han kan väl få krångla lite.

Skönt att det är jul snart med. På tisdag ska jag till Ung Möjlighet för sista gången innan jul.
Vi ska kolla på de filmer vi gjort. Jag, Ida, Anneli och Ememlie  gjorde vår intervju på Lekia.
Från början så ville vi egentligen gå till en tatuerare men de var så många andra som gjort redan.
Så då skulle vi till Federal i Linköping. Men det blev inte av. så vi tog Lekia istället.

Den 12 januari börjar jag plugga föresten. Var på Info-möte i Torsdags och jag tror det kan bli riktigt bra.
Känns skönt att få göra ngt vettigt o inte bara dra hemma.
Dessutom är det ju väldigt socialt att plugga/jobba. Jag har gått hemma länge nu om man räknar med mammaledigheten, Så det ska bli asskönt!

Nä nu ska jag sluta tjöta. Tror Lo somnat nu så ska röja upp lite grann.
Hoppas ni får en toppenhelg!!


Lo ville inte vara med i Luciståget på dagis.
Leka med duplo är så mkt roligare=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0