Sju sanningar om mig!

1. Jag hatar att erkänna att jag har fel
Alltså jag verkligen hatar att erkänna när jag har fel.
Som tur är så händer ju inte det så ofta. :P
Jag ger mig aldrig och när jag blir överbevisad om mina felaktigheter byter jag uppfattning snabbt och får det att se ut som om jag hade den uppfattningen redan från början.
Jag har ju alltid rätt på mitt sätt!

2. Jag lider av tvångstankar
Detta är dock inte så fraligt som det låter. Men har i ca 7års tid haft problem med att "räkna bokstäver"
Så fort någon säger en mening så räknar jag antalet bokstäver i huvudet. Antalet bokstäver måste alltid bli en hel hand (Som man räknar på fingarna)minus ett
Dvs 4,9,14,19.24 osv. att det måste bli en bokstav kvar är för jag måste sätta punkt. så blir det tex 12 bokstäver så lägger jag till ord som passar in i den aktuella meningen tills jag får en plats kvar.
Haha. Det låter ju illa men det påverkar inte mitt liv så mycket som man kan tro, eller dom omkring det lider inte av det iaf.
Detta gör jag dock inte på heltid längre. Men ibland när jag är rastlös!

3
. Jag säger "grejen är" väldigt ofta
Grejen är att jag säger grejen är typ 1000 ggr om dagen.
När jag ska berätta något påbörjar jag i i princip varenda medning med den frasen.
Och folk har klagat på detta sen början av gymnasiet. Men jag kan inte sluta!!

4.Jag är kärleksfull och omtänksam
Jag måste nog faktiskt erkänna att jag själv tycker jag är en snäll människa.
Jag rår om mina nära o kära o ch försöker ställa upp på alla så gott det går.
Jag älskar med djup intensitet. Jjag älskar och värdesätter min familj och mina vänner väldigt högt!

5.Jag kan vara väldigt elak mot vissa personer
Om en person har gjort något riktigt vidirigt eller sårat mig riktigt djupt så kan jag hata ungefär lika starkt som jag älskar!
Jag är inte den som snackar skit om folk. Men drar mig inte för att berätta sanningen.
Har du gått bakom min rygg så förtjänar du inte min vänskap eller min tillit.
Dock så berättar jag aldrig min "fd vänners" hemligheter.
Såna saker tycker jag man kan hålla kvar inom sig även om vänskapen tar slut.
Men som sagt, EN sårad Malin är en elak Malin. Beware!!

6. Jag är otroligt mörkrädd
Jag hatar att sova själv. Jag tänder en massa lampor och tröttar ut mig själv framför tvn till något halvkasst program tills jag till slut somnar.
Sedan vaknar jag typ 20 ggr och är kallsvettig. Somnar ordentligt när det börjar bli ljust ute men då ringer ju alltid klockan!

7.Jag är Hypokondriker
Jag är sjuk, Väldigt ofta. Nästan varje gång jag är sjuk så går jag till doktorn. vilket resulterar i att jag får högkostnadskort på ca en vecka. Dock så är det så att nästan varje gång jag varit hos doktorn så har det aldrig varit en "vanlig förkylning" utan det har alltid varit något som inte går över av sig själv. Jag ahr lidit av diverse åkommor.
Under sista åren hat det varit extra illa eftersom jag sprungit hos läkaren säkert 80ggr.
Efter förlossningen och lungembolin har jag utvecklas någon form av dödsångest. Jag är livrädd för att dö och lämna Lo kvar i livet.
Som tur är så är jag ju frisk och kry så det lär ju inte hända. Men som sagt.
Hade jag följt allas råd om att jag bara "hade lite lunginflamation" så hade jag kanske inte levt idag.
Så jag fortsätter att ringa doktorn så fort jag är sjuk
Jag anser att hellre springa till doktorn en gång för mycket än för lite.
Men ja jag erkänner. Jag är hypokondriker.
En knöl i örat behöver inte vara cancer. Och en förkylning behöver inte innebära att jag fått HIV!
Jag vet det! Men låt mig få det bekräftat... ifall att liksom!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så jävla sant. Vartenda ord stämmer ju;-)

2010-12-04 @ 10:04:11
Postat av: Ida

Haha. ja det var jag som kommentera. Glömde visst skriva det. Det gick lite för snabbt:P

Fast jag skrev bara det ena dårå.

2010-12-06 @ 16:52:44
Postat av: Malin

Den första punkten vet jag vart du fått ifrån hehe

Och om man har varit så sjuk som du varit så förstår jag att du springer till läkaren så fort du inte känner dig hundra....

2010-12-07 @ 20:06:17
URL: http://malinochwilma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0